.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه نگاری از حضور وزیر راه در بهشهر

حضور وزیر راه و شهرسازی در بهشهر حواشی زیادی داشت که یکی از آن ها انتظار چندین ساعته خبرنگاران برای پرسش از وزیر در خصوص آخرین وضعیت و عملکرد وزارت راه و شهرسازی برای طرح های توسعه ای بود، لغو شد.
به گزارش خبرنگار شمال نیوز از شهرستان بهشهر، قرار بود حداکثر ساعت 17 دیروز سه شنبه، چندین طرح بزرگ عمرانی بندر امیرآباد که با هزینه 300 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی افتتاح شود. هماهنگی برای حضور خبرنگاران استانی و کشوری ساعت 12:30 دقیقه صبح روز سه شنبه بود. حوالی ساعت 13:30 مصاحبه مطبوعاتی با عطاء اله صدر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد تا وزیر از راه برسد.
بالاخره ساعت وعده داده شده یعنی 16 فرا رسید. اما خبری از وزیر نبود. عقربه های ساعت حوالی 17 را نشان می داد که دیگر صدای خبرنگاران حسابی درآمد.
* آن ها که رفتند و آن ها که سخت ماندند
عده ای از خبرنگاران که با صحبت های اله یار اسعدی مدیر روابط عمومی بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد دریافتند خبری از پول و رپرتاژ نیست و اگر هم هست چنگی به دل نمی زند از ادامه حضور انصراف دادند و رفتن را بر ماندن ترجیح دادند.
اما آن ها که ماندند برای اینکه بیشتر از این سر و صدا نکنند و حوصله شان سر نرود. با هماهنگی روابط عمومی و همکاری یکی از شناورها به گشت دریایی رفتند اما وقتی برگشتند بیشتر صدایشان درآمد چون وزیر همچنان تاخیر داشت.
* وزیر راه و شهر سازی نیامده قیچی زد
در حالیکه آفتاب نور خود را بر ماه می تاباند، وزیر راه و شهرسازی وارد منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد شد. جمعیت زیادی آمده بودند. استاندار مازندران و هیئت همراه، دو تن از نمایندگان مجلس، نیروهای حفاظتی، اطلاعاتی و امنیتی، مسئولان منطقه ویژه، فرمانداران بهشهر و گلوگاه، شوراهای اسلامی، دهیاران و ... تا حدی که حدود یک کیلومتر از بزرگراه ساحلی را آدم ها اشتغال کرده بودند و عبور و مرور وسایل نقلیه به سختی انجام می شد. آقای وزیر هم هنوز پایش به زمین نخورده بود قیچی افتتاح روبان بزرگراه ساحلی بندر را به دستش دادند و او هم برید.
* وساطت معاون وزیر برای یک اقدام بشر دوستانه!
قبل از افتتاح بزرگراه یک گوسفند چاق و چله را برای قربانی آورده بودند که آن زبان بسته با دست و پای بسته، دل خبرنگاران را به رحم آورد و اصحاب رسانه از آقای معاون وزیر خواستند تا وساطت کند خون این حیوان ریخته نشود و ایشان هم وساطت کرده و از این حادثه دلخراش جلوگیری کردند.
برخی ها این کار را یک اقدام بشر دوستانه توصیف کردند ولی نفهمیدیم منظورشان کدام بشر بود.
* کارناوال شادی
همراهان وزیر آنقدر زیاد بودند که انگار کارناوال شادی به راه افتاده بود تا حدی که یکی از خبرنگاران از نیکزاد پرسید اینهمه ماشین و آدم برای چیست و او هم پاسخ داد: من که نگفتم بیایند.
ده ها دستگاه خودرو وزیر راه و شهرسازی را در خطی به اندازه 5 کیلومتر همراهی می کردند و گویا کاروان عروسی بود. وقتی کشتی های پهلو گرفته در بندر هم این همه خودرو و آدم را دیدند. بوق یکی از کشتی ها یکریز می زد.
* مشکل کامیونداران بهشهر کی حل می شود
در حاشیه افتتاح سیلوی غلات خبر دیگری هم بود. یکی از کامیونداران به نمایندگی از همکارانش از روند تقسیم جابجایی کالا اعتراض داشت.
وی گلایه داشت که چرا 90 درصد جابجایی کالا از بندر و گمرک را یک شرکت حمل و نقلی انجام می دهد و بیش از 40 شرکت دیگر به نوعی باید جیره خوار آن شرکت باشند از طرفی برخی گاراژها یا تعاونی های حمل و نقل به جای اینکه 10 درصد کمیسیون بگیرند و سه درصد هم به حساب پایانه یا همان دولت واریز شود متاسفانه 15 تا 20 درصد کمیسیون می گیرند در حالیکه قانونی باید 10 درصد کمیسیون و سه درصد پایانه باشد.
وی خواستار نظم و سامان دادن به مشکلات کامیونداران شد و درخواست کرد؛ پایانه حمل و نقل ایجاد شود تا هر باری که به بندر می رسد در پایانه مرکزی اعلام بار و جابجایی کالا بین همه تعاونی ها و شرکت های حمل و نقل تقسیم شود و حق و ناحق نشود.
وزیر راه و شهرسازی هم دستور پیگیری داد تا مشکل رفع شود.
* لغو شدن مصاحبه مطبوعاتی با وزیر خبرنگاران را به دردسر انداخت
در حالیکه مصاحبه مطبوعاتی یا نشست با مسئولان در سالن اجتماعات بندر با حضور وزیر راه و شهرسازی پیش بینی شده بود اما بدلیل تاخیر در ورود ایشان به منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، لغو شد و خبرنگاران به سختی موفق شدند چند مصاحبه از وزیر بگیرند.
علی نیکزاد آنقدر تاخیر در آمدن و عجله برای رفتن داشت که سه پروژه بندر امیرآباد شامل ساختمان محیط بانی میانکاله، دیوار حفاظتی و گاز رسانی به بندر از افتتاح جا ماندند.
* ديدار معاون وزیر با فرزندان شاهد شاغل در بندر اميرآباد
عطا اله صدر قبل از ورود وزیر به بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نشستی صمیمی با فرزندان شاهد شاغل در بندر داشت.
وی ضمن ابراز خشنودي از پيشرو بودن فرزندان شاهد در همه امور گفت: همانگونه كه پدران شما در جنگ پيشرو بوده و به درجه اعلاي شهادت نائل شدند از شما هم انتظار مي رود با اخلاص و پشتكار مضاعف در آباداني ميهن عزيز اسلامي كوشا باشيد.
وي با اشاره به تهديدات اقتصادي دشمن عليه نظام اسلامي، گفت: با تلاش و كوششي كه از شما ايثارگران در عرصه هاي مختلف ديده مي شود، هيچ تهديدي بر اين نظام مقدس كارگر نخواهد بود.
در پايان جلسه هم با هدايايي از فرزندان شاهد شاغل در بندر اميرآباد تقدير شد.
* وقتی هواپیمای وزیر راه تبدیل به اورژانس شد
علی نیکزاد وقتی از خبر سوختگی 15 نفر در حادثه انفجار یک کپسول گاز در نزدیکی محمودآباد و کمبود وسائل اورژانس با خبر می شود دستور می دهد تا صندلی های هواپیمای 30 نفره ای که خود و هیئت همراهش قرار بود با آن به تهران بروند، جمع آوری شود تا مجروحان را به بیمارستان سوانح سوختگی تهران برسانند.
تیم پزشکی هم در طول مسیر بیماران را مورد درمان اورژانسی قرار می دهند اما متاسفانه به دلیل حجم جراحات وارده، سه نفر در همان پرواز فوت کرده و مابقی در تهران با دستور سریع نیکزاد تحت درمان قرار گرفتند.
این اقدام بموقع و بجای وزیر راه و شهرسازی را با هیچ زبانی نمی توان توصیف کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.